Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  28. květen 2020

Astronomický snímek dne (APOD) - 28. květen 2020

Odrazivá Mezinárodní kosmická stanice

Uznání a copyright: Helmut Schnieder

Mezinárodní kosmická stanice se po západu Slunce 25. března stále ještě koupala ve slunečním světle a po oblouku stoupala na večerní oblohu nad jezerem Wulfsahl-Gusborn v severním Německu. Vlevo od stopy jasného průchodu orbitální stanice je vidět dobře známé souhvězdí Orion. Vpravo je nad západním obzorem Venuše jako brilantní Večernice. Scéna byla zachycená sérií 5 expozic kamerou na stativu. Jak to můžete vědět? Krátký čas prodlevy mezi koncem jedné a začátkem další expozice za sebou zanechává malé mezery ve světelné stopě ISS. A když se podíváte ještě blíž, tak uvidíte, že se obloha nad obzorem také odráží. Poslední snímek byl vertikálně převrácen a noční obloha byla zaznamenána v zrcadlících vodách malého jezera.

1. NASA: Launch of NASA’s SpaceX Demo-2 Rescheduled for Saturday, May 30