Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  29. květen 2020

Astronomický snímek dne (APOD) - 29. květen 2020

Setkání Merkuru se srpkem Venuše

Uznání a copyright: Marco Meniero

Ne, to není jasná hvězda a srpek Měsíce mezi větvemi eukalyptu. Je to srpek fáze Venuše a Merkur. Tyto dvě vnitřní planety sdílely 22. května teleskopické zorné pole nad západním obzorem, jak to bylo vidět z balkónu z italského města Civitavecchia. Venuše je velice jasné světlo na nebi a nyní klesá níže do večerního soumraku. Její zdánlivá velikost roste a jak se blíží ke vnitřní konjukci mezi Zemí a Slunce 3. června, tak vykazuje stále tenčí srpek. Merkur je v mnohem plnější fázi, stoupá nad západní obzor a své maximální úhlové vzdálenosti od Slunce dosáhne 4. června. Toto pozoruhodně blízké setkání s brilantní Venuší umožnilo Merkur snadněji z planety Země spatřit, neboť se obvykle na jasné soumračné obloze ztrácí.

Galerie: Snímky z pozoruhodné konjunkce Venuše a Merkuru 2020 zaslané do APODu.

1. APOD: 2014-01-01 Novoroční srpek