Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  05. červen 2020

Astronomický snímek dne (APOD) - 05. červen 2020

Dragon nad Central Parkem

Uznání a copyright: Stan Honda

Mezinárodní kosmická stanice (ISS) se večer 30. května stále ještě koupala ve slunečním světle, když po oblouku vystoupala nad Manhattan. Pohybovala se zleva doprava a její jasnou stopu zachytil tento kompozitní snímek na sérii 5 sekund dlouhých expozic. Hvězdy za sebou při pohledu na sever zanechaly krátké stopy a světla se odrážela v klidné vodě vodní nádrže v Central Parku. Osobní kosmická loď Dragon pojmenovaná Endeavour právě na nízké orbitě Země stíhala ISS a nad městskou nocí také zanechala svou stopu. Je zde vidět asi 6 hodin po svém startu na vloženém snímku jako slabá stopa nad ISS, jak se právě blíží k okraji mraku vpravo. Asi 19 hodin po vypuštění na orbitu se loď Dragon Endeavour s kosmickou stanicí úspěšně spojila.

1. APOD: 2020-05-28 Odrazivá Mezinárodní kosmická stanice