Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  29. červenec 2020

Astronomický snímek dne (APOD) - 29. červenec 2020

Letní obři

Uznání a copyright: Jean-Luc Dauvergne

Zatímco kometa NEOWISE prolétá severní letní oblohou, tak Jupiter a Saturn jasně září téměř v opozici. Jupiter byl v opozici se Sluncem 14. července, Saturn 21. července a obě obří planety jsou stále skoro nejblíže k Zemi v roce 2020. Obě planety jsou vidět celou noc v souhvězdí Střelce (Sagittarius) a nabízí nejlepší možný pohled dalekohledem. Obě planety byly zachyceny 22. července z pařížského balkónu na těchto dvou ostrých teleskopických snímcích, které ukazují, čím jsou tyto obří planety slavné, Saturn jasnými prstenci a Jupiter Velkou rudou skvrnou. Oba obry Sluneční soustavy stojí za to v roce 2020 sledovat. 21. prosince budou moci pozorovatelé oblohy vidět velkou konjunkci Jupiteru a Saturnu, ke které dochází jednou za 20 let.

Snímky komety NEOWISE z planety Země: 28., 27., 26., 25. a 24. července.

1. APOD: 2020-07-24 MAGIC NEOWISE