Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  14. listopad 2020

Astronomický snímek dne (APOD) - 14. listopad 2020

Venuše, Merkur a ubývající Měsíc

Uznání a copyright: Kevin Sargozza

Ti, co si včera přivstali byli po celé planetě Zemi odměněni pohledem na ubývající Měsíc nízko na východě při zjasňující se obloze před rozbřeskem. Na prostém snímku z ostrůvku Ortigia v Syrakusách na italské Sicílii je vidět slunečním světlem ozářený srpek Měsíce právě před východem Slunce. Klidný přímořský pohled s ním sdílí vnitřní planety Venuše a Merkur, které se na pozemské obloze od Slunce nikdy daleko nevzdalují. Na snímku je také vpravo od Luny a obou planet jasná Spica, alfa hvězda souhvězdí Panny (Virgo) a jedna z 20 nejjasnějších hvězd na pozemské noční obloze. Měsíc bude zítra v novu. Tmavý lunární disk znamená většinou tmavé noci na planetě Zemi v nadcházejícím týdnu a tedy dobrou příležitost ke sledování každoročního meteorického roje Leonid.

Dnes se dívejte: Komerční start posádky k ISS.

1. Poets.org: Robert Frost: Nothing Gold Can Stay