Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  23. duben 2021

Astronomický snímek dne (APOD) - 23. duben 2021

Let nad Zemí v noci II

Uznání videa: NASA, Gateway to Astronaut Photography, ISS Expedition 53; Music: The Low Seas (The 126ers)

Poklidné video planety Země v noci tvoří časosběrné sekvence pořízené v rcoe 2017 z Mezinárodní kosmické stanice. Fanoušci nízké zemské dráhy si mohou užívat pohled na zelené a červené polární záře, které se rozlévají po obloze. Noční scéna vede od severozápadu k jihovýchodu přes Severní Ameriku k Mexickému zálivu a pobřeží Floridy. Druhá sekvence sleduje světla evropských měst, překračuje středozemní moře a přelétá nad jasným Nilem v severní Africe. Z orbitální základny jsou dole vidět náhodné blesky bouřek a nad zakřiveným obzorem Země stoupají hvězdy přes slabé světélkování atmosféry. Vitální údaje planety Země si můžete vždycky ověřit i z domova.

Oslavujte: Den Země.