Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  04. září 2021

Astronomický snímek dne (APOD) - 04. září 2021

Mlhovina Falcon 9

Uznání a copyright: Dennis Huff

Ne, to není nejnovější snímek vzdálené galaktické mlhoviny z Hubblova kosmického dalekohledu, to je ozářené mračno plynu a prachu, ze kterého se radovali pozorovatelé časně ráno 29. srpna na kosmickém pobřezí. Snímek byl pořízen ve 3:17 ráno z parku Space View Park v Titusville na Floridě. Bylo to asi 3 minuty po startu rakety SpaceX Falcon 9 mise CRS-23 určené k zásobování Mezinárodní kosmické stanice. Snímek zachytil unášenou vlečku kouře a plyny uvolněné z odděleného prvního a druhého stupně rakety stoupající ke stále ještě tmavé obloze. Ta jasná tečka níže je druhý stupeň, který pokračuje na nízkou oběžnou dráhu Země. Horní tečka je první stupeň rakety právě při návratovém zážehu. První stupeň se vrátil a úspěšně přistál na nejnovější autonomní přistávací plošině v Atlantiku A Short Fall of Gravitas.

1. APOD: 2018-10-12 Mlhovina Falcon 9