Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  06. únor 2022

Astronomický snímek dne (APOD) - 06. únor 2022

Modrá skleněná kulička Země

Uznání: NASA, Apollo 17 Crew

Vítejte na planetě Zemi, na třetí planetě od hvězdy zvané Slunce. Země má tvar koule a skládá se většinou z hornin. Přes 70 procent povrchu Země je voda. Planeta má poměrně tenkou atmosféru složenou převážně z dusíku a kyslíku. Tento snímek Země nazývaný Modrá skleněná kulička, byl pořízen z Apolla 17 v roce 1972 a je na něm vidět Afrika a Antarktida. Považuje se za jednu z nejvíce rozšířených fotografií svého druhu. Země má jediný velký Měsíc, který má asi 1/4 jejího průměru a z povrchu planety se jeví téměř pod stejným úhlovým průměrem jaký má Slunce. Při hojnosti kapalné vody Země umožňuje velkou různorodost forem života, včetně potenciálně inteligentních druhů jako jsou delfíni a lidé. Užívejte si svůj pobyt na planetě Zemi.

1. NASA: Earth
  2. GeoGebra.org: Sphere Interactives
  3. Wikipedia: Earth#Chemical_composition
  4. USGS.gov: How Much Water is There on Earth?
  5. NASA: Thin Blue Line
  6. LANL.gov: Nitrogen
  7. LANL.gov: Oxygen
  8. NASA: Blue Marble - Image of the Earth from Apollo 17
  9. Wikipedia: The Blue Marble
  10. ApolloInRealTime.org: Apollo 17 - Real-time Mission Experience - Thu Dec 7 1972 05:22:47 AM -600
  11. NASA: Apollo 17
  12. Wikipedia: Africa
  13. Wikipedia: Antarctica
  14. NASA: History of the Blue Marble
  15. NASA: Earth Observatory
  16. NASA: Moon
  17. APOD: 2016-05-01 Rozjímání o Slunci
  18. APOD: 2016-09-11 Všechna voda na Zemi
  19. NASA: How did life begin and evolve on Earth, and has it evolved elsewhere in the Solar System?
  20. Whales.org: HOW INTELLIGENT ARE WHALES AND DOLPHINS?
  21. APOD: 2019-08-18 Člověk jako kosmická loď