Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  29. září 2023

Astronomický snímek dne (APOD) - 29. září 2023

Uznání: NASA/Keegan Barber

Na snímku pořízeném v poušti na planetě Zemi na zkušební a výcvikové střelnici Ministerstva obrany v Utahu poblíž Salt Lake City minulou neděli 24. září spočívá návratové pouzdro o hmotnosti 50 kg a šířce 79 cm se vzorkem zpět z planetky 101955 Bennu. Pouzdro vysazené sondou OSIRIS-Rex vypadá jako ohořelé od extrémních teplot, které podstoupilo během prudkého sestupu hustou atmosférou Země. Sonda OSIRIS-Rex se vydala na cestu domů z Bennu v květnu 2021. Kanystr v pouzdře dopraveném 25. září do Johnsonova vesmírného střediska NASA v Houstonu by měl obsahovat nekontaminovaný vzorek o hmotnosti asi 250 gramů rozvolněného regolitu z Bennu. Vědci a inženýři v nové laboratoři navržené pro misi OSIRIS-REx dokončí proces demontáže kanystru a při vysílání 11. října plánují odhalit vzorek z této blízkozemní planetky.

1. Flickr.com: OSIRIS-REx Sample Return Landing