Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  24. červenec 1999

Astronomický snímek dne (APOD) - 24. červenec 1999

Saturn inftačerveně

Uznání: E. Karkoschka (University of Arizona), HST, NASA

Tento nádherný podrobný snímek Saturna ve falešných barvách byl vybrán k oslavě osmého výročí kosmického dalekohledu Hubble Space Telescope na oběžné dráze. Snímek je kombinací tří snímků pořízených v lednu 1998 a ukazuje krásnou planetu s prstenci v odraženém infračerveném světle. Odlišné barvy označují různé výšky a a složení oblačných vrstev o nichž se obecně soudí, že se skládají z krystalků amoniakového ledu. Oči přitahující prstence vrhají stín na Saturnovu horní polokouli, zatímco jasné pruhy v levé části stínu je infračervené sluneční světlo proudící přes velkou mezeru v prstencích známou jako Cassiniho dělení. Lze též spatřit dva z mnoha Saturnových měsíců, Tethys je právě za diskem planety vpravo nahoře a Dione vlevo dole.

Štítky: Prstence, Saturn