Úvodní  >  Autoři  >  Petr Skala

Autor: Petr Skala

Petr Skala

Petr Skala (*1986) je student doktorského studia FEL ČVUT v Praze a vášnivý amatérský astronom. O astronomii se zajímá již od útlého dětství. K tomuto krásnému koníčku ho dovedla knížka „Naše souhvězdí“ od Josipa Kleczka, kterou dostal od rodičů v době, kdy se právě naučil číst. V roce 1997 jej pak ještě více nadchl pohled dalekohledem, konkrétně triedrem 10×50, na kometu Hale-Bopp. Tyto momenty odstartovaly jeho fascinaci vesmírem. Naučil se tak mnoho nových poznatků a dozvěděl se i o legendární Astronomické expedici (s tradicí od roku 1958!), s jejíž organizací velmi rychle začal významně vypomáhat. Dvoutýdenní tábor, který probíhá na pozemku úpické hvězdárny a jeho hlavní náplní je pozorovat s ostatními účastníky oblohu, se pro něho stal po pár letech zázemím, v kterém pravidelně působil jako vedoucí skupiny digitální astrofotografie a nyní již poněkolikáté jako hlavní vedoucí.

18.04.2016 Toužíte po letním dobrodružství? Pojeďte s námi na Astronomickou expedici!

(přečteno 5 744x)