Úvodní strana  >  Novinky  >  Gaia Vari: šance pro všechny pracovat s daty družice Gaia

Gaia Vari: šance pro všechny pracovat s daty družice Gaia

Gaia Vari je projekt občanské vědy (citizen science) podporovaný Evropskou kosmickou agenturou (ESA). Zaměřuje se na výzkum proměnných hvězd, tedy přesněji na jejich kvalifikaci a hodnocení. Dobrovolníci budou hodnotit proměnné hvězdy, kontrolovat automaticky určené objekty a všeobecně pracovat s daty družice Gaia (ESA).

Gaia Vari: šance pro všechny pracovat s daty družice Gaia Autor: ESA
Gaia Vari: šance pro všechny pracovat s daty družice Gaia

GAIA je jedna z nejvýznamnějších družic posledních let. S velkou přesností například zmapovala nejbližší okolí Slunce v naší Galaxii.

Článek na stránkách ESA

Domovské stránky projektu Gaia Vari

Štítky: Družice GAIA

10. vesmírný týden 2024

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 4. 3. do 10. 3. 2024. Měsíc na ranní obloze ubývá k novu. Na večerní obloze je vidět Jupiter a Uran. Aktivita Slunce se mírně snížila. Pozorujeme zvířetníkové světlo a stále jasnější kometu 12P/Pons-Brooks. Očekáváme start rakety Falcon 9 s kosmickou lodí Crew Dragon k ISS s posádkou mise Crew-8. Před 45 lety proletěl Voyager 1 nejblíže Jupiteru. Před 460 lety se narodil David Fabricius, objevitel první proměnné hvězdy.

Kometa 62P/Tsuchinshan

Snímek komety 62P/Tsuchinshan. Rozměry obrázku jsou 38 x 31 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Proti originálu je 2x zmenšen. Vzdálenost od Země 0.548 au, od Slunce 1.510 au.