Úvodní strana  >  Novinky  >  Ostatní

Ostatní

Martin Černický

Jarní MHV 2019

Zveme všechny astronomické nadšence, amatérské a profesionální astronomy, na tradiční setkání pod jarní oblohou. Více o akci i jak se na ní přihlásit najdete zde. Těšíme se na Vás!

Josef Mezera

Aktuálně ze Slunce

Po dlouhé době se na Slunci dělo něco, co by mohlo zajímat i širokou veřejnost.

Martin Černický

Hlasujte o letním čase!

Evropská komise se začíná zabývat problematikou letního času. Zveřejnila webový dotazník, kde se můžete k tomuto tématu vyjádřit.

Josef Forman

Hledání nové fyziky

HLEDÁNÍ NOVÉ FYZIKY TEORIE STRUN, ČERNÉ DÍRY, MODERNÍ KOSMOLOGIE A VELKÉ SJEDNOCENÍ Existuje mnoho fundamentálních otázek ohledně našeho vesmíru, na které není současná fyzika schopna odpovědět. Obraz světa, který jsme do dnešní doby byli schopni složit, vykazuje mnohé nedostatky a podivnosti, které jednoho dne budeme – doufejme – schopni vysvětlit. Leží před námi ale spousta těžkých otázek, na jejichž vyřešení bude věda muset vynaložit nemalé úsilí – to vše navíc za předpokladu, že nám to přírodní zákony vůbec dovolí. Na druhou stranu jsme si alespoň vědomi toho, že naše poznání světa není úplné a současně již také tušíme, že právě nyní stojíme na samotném prahu zásadních vesmírných objevů...

Okna vesmíru dokořán

Máte poslední šanci se přihlásit na výjimečný astronomický seminář Okna vesmíru dokořán, který pořádá v sobotu 21. 10. 2017 v Plzni Západočeská pobočka ČAS ve spolupráci s 25. ZŠ v Plzni a Fakultou pedagogickou ZČU u příležitosti 100. výročí založení České astronomické společnosti. V případě zájmu se prosím přihlaste na webových stránkách kof.zcu.cz/ak/okna/.

Fotogalerie z Astronomického dne v areálu kláštera Teplá

Na webových stránkách Západočeské pobočky ČAS www.zpcas.cz si můžete prohlédnout rozsáhlou fotografickou galerii z Astronomického dne. Akce v Teplé byla krásnou a důstojnou akcí uspořádanou u příležitosti stého výročí založení České astronomické společnosti.

Den Ludvíka Očenáška ve fotografii

Na stránkách Západočeské pobočky ČAS www.zpcas.cz byla zveřejněna fotografická galerie z akce „Den Ludvíka Očenáška“, která připomněla vynálezce a průkopníka raketové techniky.

16. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 15. 4. do 21. 4. 2019. Měsíc bude v úplňku. Večer je vidět Mars, ráno Jupiter a Saturn. Slunce stále zdobí větší skvrna. Astronomové publikovali první snímek černé díry, který zároveň potvrzuje teorii. Izraelská sonda Beresheet sice nezvládla přistání, ale úspěch podnítil plány na misi nové sondy. Falcon Heavy vykonal perfektní první komerční start. ESA přiblížila možnosti dalšího postupu krtka sondy InSight. Před pěti roky skončila dopadem na Měsíc mise sondy LADEE.