Úvodní strana  >  Novinky  >  Ostatní

Ostatní

Josef Jíra Ostatní

Kalendář na rok 2022

Nabízíme vám poslední kusy astronomického kalendáře ASTROFOTO 2022, který vydala Západočeská pobočka České astronomické společnosti. Kalendář obsahuje snímky českých a slovenských astrofotografů. Kalendář je ve formátu A3 a skládá se z 13 tematických listů plus jednoho informačního. Více informací na www.zpcas.cz Vaše případné objednávky či dotazy zasílejte na pobočkový e-mail info@zpcas.cz

Mohlo by vás zajímat...

Na webu 21. STOLETÍ vyšel zajímavý rozhovor s Petrem Horálkem, jehož snímky byly již několikrát vybrány jako prestižní Astronomické snímky dne (NASA) a Astronomické snímky týdne (ESO).

Martin Černický Ostatní

Podzimní MHV 2021

Po roce se vzhledem k příznivé epidemiologické situaci opět koná tradiční astro setkání, které pořádá Česká astronomická společnost.

Halo kolem Měsíce Ostatní

Halo kolem Měsíce

V neděli večer se vyskytlo pěkné halo kolem Měsíce. Informovala o něm i čtenářka Kateřina Mikulová z Nového Jičína. Fotografie se objevila i na Astrofóru. Kruh kolem Slunce či Měsíce vzniká jako nejčastější halový jev na ledových krystalcích, v tomto případě tvořících vysokou závojovitou oblačnost.

Erupce na Slunci

29. května 2020 v 09:24 SELČ byla ve východní (dosud neoznačené) oblasti Slunce zaznamenána první erupce kategorie M (M1.1) v novém slunečním cyklu.

Josef Mezera Ostatní

Supernova v souhvězdí Orion se odkládá na neurčito!

Jihokorejský astronom Bum-Suk Yeom zjistil, že Betelgeuse začíná pozvolna zjasňovat. V dohledné době tak v souhvězdí Orion k výbuchu supernovy z největší pravděpodobností nedojde. Více se můžete dočíst v dnešním článku BETELGEUSE IS BRIGHTENING AGAIN na webu spaceweather.com.

Martin Černický Ostatní

Jarní MHV 2019

Zveme všechny astronomické nadšence, amatérské a profesionální astronomy, na tradiční setkání pod jarní oblohou. Více o akci i jak se na ní přihlásit najdete zde. Těšíme se na Vás!

Aktuálně ze Slunce

Po dlouhé době se na Slunci dělo něco, co by mohlo zajímat i širokou veřejnost.

27. vesmírný týden 2022

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 4. 7. do 10. 7. 2022. Měsíc bude v první čtvrti. Planety jsou vidět na ranní obloze. Kometa C/2017 K2 (PanSTARRS) se pohybuje souhvězdím Hadonoše. Aktivita Slunce je nízká. SLS je zpět ve VAB po úspěšném testu. Starship 24 a Super Heavy B7 poprvé se všemi motory. Před čtvrtstoletím se podařilo první úspěšné přistání na Marsu od mise Viking ze sedmdesátých let 20. století.