Úvodní strana  >  Novinky  >  Ostatní

Ostatní

Josef Mezera Ostatní

Supernova v souhvězdí Orion se odkládá na neurčito!

Jihokorejský astronom Bum-Suk Yeom zjistil, že Betelgeuse začíná pozvolna zjasňovat. V dohledné době tak v souhvězdí Orion k výbuchu supernovy z největší pravděpodobností nedojde. Více se můžete dočíst v dnešním článku BETELGEUSE IS BRIGHTENING AGAIN na webu spaceweather.com.

Martin Černický Ostatní

Jarní MHV 2019

Zveme všechny astronomické nadšence, amatérské a profesionální astronomy, na tradiční setkání pod jarní oblohou. Více o akci i jak se na ní přihlásit najdete zde. Těšíme se na Vás!

Josef Mezera Ostatní

Aktuálně ze Slunce

Po dlouhé době se na Slunci dělo něco, co by mohlo zajímat i širokou veřejnost.

Martin Černický Ostatní

Hlasujte o letním čase!

Evropská komise se začíná zabývat problematikou letního času. Zveřejnila webový dotazník, kde se můžete k tomuto tématu vyjádřit.

Josef Forman Ostatní

Hledání nové fyziky

HLEDÁNÍ NOVÉ FYZIKY TEORIE STRUN, ČERNÉ DÍRY, MODERNÍ KOSMOLOGIE A VELKÉ SJEDNOCENÍ Existuje mnoho fundamentálních otázek ohledně našeho vesmíru, na které není současná fyzika schopna odpovědět. Obraz světa, který jsme do dnešní doby byli schopni složit, vykazuje mnohé nedostatky a podivnosti, které jednoho dne budeme – doufejme – schopni vysvětlit. Leží před námi ale spousta těžkých otázek, na jejichž vyřešení bude věda muset vynaložit nemalé úsilí – to vše navíc za předpokladu, že nám to přírodní zákony vůbec dovolí. Na druhou stranu jsme si alespoň vědomi toho, že naše poznání světa není úplné a současně již také tušíme, že právě nyní stojíme na samotném prahu zásadních vesmírných objevů...

Josef Jíra Ostatní

Okna vesmíru dokořán

Máte poslední šanci se přihlásit na výjimečný astronomický seminář Okna vesmíru dokořán, který pořádá v sobotu 21. 10. 2017 v Plzni Západočeská pobočka ČAS ve spolupráci s 25. ZŠ v Plzni a Fakultou pedagogickou ZČU u příležitosti 100. výročí založení České astronomické společnosti. V případě zájmu se prosím přihlaste na webových stránkách kof.zcu.cz/ak/okna/.

Konjunkce