Úvodní strana  >  Novinky  >  Kosmonautika

Kosmonautika

Jana Žďárská Kosmonautika

InSIGHT - komplikace "Krtka" na Marsu

"Krtek" na Marsu v současnosti nepracuje - při vrtání narazil nehluboko pod povrchem na překážku (zřejmě kámen). Během snahy se přes ni probít se aparatura, která jej vypouští/drží začala po povrchu pohybovat a to o několik cm. Navíc se pozice Krtka uklonila přibližně o 15°. Krtek je zčásti stále v zemi a zčásti stále v držáku. Nyní se řeší, zdali nedošlo ke vzpříčení Krtka v držáku a tím i jeho zaseknutí a zdali uklonění nevadí a stále bude schopen se přes překážku probít. Více v angličtině.

Miloslav Druckmüller Kosmonautika

Kniha Mechanika kosmického letu

Právě vyšla nová kniha, která v naší literatuře velmi chyběla. Je to monografie Doc. Ing. Vladimíra Daňka, Csc . z Leteckého ústavu FSI VUT v Brně, která se zabývá velmi komplexně problematikou kosmických letů. Knihu lze doporučit všem vážným zájemcům o kosmonautiku. Více.

Martin Mašek Kosmonautika

Dalekohled Kepler definitivně skončil

Kosmická sonda Kepler přestala fungovat. Došlo ji palivo, které umožňovalo udržovat orientaci sondy v prostoru. Byla to úžasná mise, která pomohla odhalit tisíce nových světů a data z Keplera budou astronomům sloužit ještě dlouho.

Redakce Astro.cz Kosmonautika

Video: Vzpomínka na Eugene Cernana

V pořadu Věda 24 České televize proběhla reportáž o nedávno zesnulém astronautovi Eugene Cernanovi, který je v Česku a na Slovensku znám svými česko-slovenskými předky. Ve vzpomínkové  reportáži vystoupili také členové České astronomické společnosti a prohlédnout si nakrátko můžete i vlajku, kterou Cernan vezl na Měsíc v roce 1972 a posléze ji daroval tehdejšímu Astronomickému ústavu ČSAV. Shlédněte video.

Redakce Astro.cz Kosmonautika

Zveřejněno na 8400 nových snímků z dobytí Měsíce!

Věděli jste, že za 19 dní uplyne už 47 roků od přistání prvního člověka na Měsíci? NASA vypustila minulý rok na 8400 doposud nezveřejněných fotografií z tohoto legendárního lidského počinu, který dovolil 12 lidem mezi lety 1969-1972 stanout obutou nohou na našem kosmickém sousedovi. Už skoro půlstoletí se ale pořád mezi náruživými konspirátory diskutuje o tom, že přistání na Měsíci byl podvod. Tak snad nové snímky uhasí tyto plameny alespoň u některých a jiní nechť si dále věří svému. Více v článku na Vědmágu.