Úvodní strana  >  Novinky  >  Kniha Mechanika kosmického letu

Kniha Mechanika kosmického letu

Právě vyšla nová kniha, která v naší literatuře velmi chyběla. Je to monografie Doc. Ing. Vladimíra Daňka, Csc . z Leteckého ústavu FSI VUT v Brně, která se zabývá velmi komplexně problematikou kosmických letů. Knihu lze doporučit všem vážným zájemcům o kosmonautiku. Více.

Primárně je určena posluchačům technických univerzit s magisterskými studijními programy zaměřenými na letecké a kosmické inženýrství. Svým obsahem může také dobře posloužit dalším odborníkům z příbuzných oblastí kosmických aplikací. U čtenářů se předpokládají základní znalosti vysokoškolské matematiky a obecné mechaniky. Těžištěm publikace je především 3.-5. kapitola, zabývající se pasivním pohybem kosmických těles v centrálním gravitačním poli s omezením pouze na problém pohybu dvou těles, aktivním pohybem kosmických letadel a manévrováním na oběžné dráze. Knihu lze objednat na adrese  www.cerm.cz.

Kniha Mechanika kosmického letu Autor: CERM.
Kniha Mechanika kosmického letu
Autor: CERM.

Štítky: Kosmonautika

17. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 22. 4. do 28. 4. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer je vidět Mars, ráno Jupiter a Saturn. Přechod Ganymeda a jeho stínu nastává v úterý 23. dubna nad ránem. Skvrny na Slunci opět mizí. Na ISS dorazila zásobovací loď Cygnus. Další společnost testuje motorické přistání se znovupoužitelnou raketou. Test Crew Dragonu skončil havárií. Před 50 lety spadly meteority v Irsku i do obchodního centra a před 245 lety se narodil Francis Baily.

Úplněk