Úvodní strana  >  Novinky  >  Kniha Mechanika kosmického letu

Kniha Mechanika kosmického letu

Právě vyšla nová kniha, která v naší literatuře velmi chyběla. Je to monografie Doc. Ing. Vladimíra Daňka, Csc . z Leteckého ústavu FSI VUT v Brně, která se zabývá velmi komplexně problematikou kosmických letů. Knihu lze doporučit všem vážným zájemcům o kosmonautiku. Více.

Primárně je určena posluchačům technických univerzit s magisterskými studijními programy zaměřenými na letecké a kosmické inženýrství. Svým obsahem může také dobře posloužit dalším odborníkům z příbuzných oblastí kosmických aplikací. U čtenářů se předpokládají základní znalosti vysokoškolské matematiky a obecné mechaniky. Těžištěm publikace je především 3.-5. kapitola, zabývající se pasivním pohybem kosmických těles v centrálním gravitačním poli s omezením pouze na problém pohybu dvou těles, aktivním pohybem kosmických letadel a manévrováním na oběžné dráze. Knihu lze objednat na adrese  www.cerm.cz.

Kniha Mechanika kosmického letu Autor: CERM.
Kniha Mechanika kosmického letu
Autor: CERM.

Štítky: Kosmonautika

3. vesmírný týden 2020

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 13. 1. do 19. 1. 2020. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer září jasná planeta Venuše, vidět lze i Neptun a Uran. Ráno je vidět Mars. Merkur a Saturn jsou úhlově blízko Slunci. Kometu C/2017 T2 můžeme opět pozorovat na večerní obloze. Na úspěchy raket Falcon 9 a CZ-3B by v tomto týdnu určitě chtělo navázat několik dalších. Uběhlo 15 let od přistání pouzdra Huygens na Titanu.

Snímek komety C/2017 T2 (PANSTARRS)

Rozměry obrázku jsou 20 x 20 obloukových minut, sever je nahoře, východ vlevo. Nacházela se téměř v zenitu v souhvězdí Persea. Atmosférické podmínky byly podprůměrné.