Úvodní strana  >  Novinky  >  Kniha Mechanika kosmického letu

Kniha Mechanika kosmického letu

Právě vyšla nová kniha, která v naší literatuře velmi chyběla. Je to monografie Doc. Ing. Vladimíra Daňka, Csc . z Leteckého ústavu FSI VUT v Brně, která se zabývá velmi komplexně problematikou kosmických letů. Knihu lze doporučit všem vážným zájemcům o kosmonautiku. Více.

Primárně je určena posluchačům technických univerzit s magisterskými studijními programy zaměřenými na letecké a kosmické inženýrství. Svým obsahem může také dobře posloužit dalším odborníkům z příbuzných oblastí kosmických aplikací. U čtenářů se předpokládají základní znalosti vysokoškolské matematiky a obecné mechaniky. Těžištěm publikace je především 3.-5. kapitola, zabývající se pasivním pohybem kosmických těles v centrálním gravitačním poli s omezením pouze na problém pohybu dvou těles, aktivním pohybem kosmických letadel a manévrováním na oběžné dráze. Knihu lze objednat na adrese  www.cerm.cz.

Kniha Mechanika kosmického letu Autor: CERM.
Kniha Mechanika kosmického letu
Autor: CERM.

Štítky: Kosmonautika

51. vesmírný týden 2018

Přehled událostí na obloze od 17. 12. do 23. 12. 2018. Měsíc dorůstá k úplňku. Večer je vidět Mars. Na ranní obloze se potkává Merkur s Jupiterem, nejvýše je Venuše. Kometu 46P/Wirtanen skrývají oblaka, ruší svým svitem Měsíc, minula Plejády, ale je docela jasná. Mimořádný výstup do kosmického prostoru zažila ISS. Virgin Galactic překonala se svým VSS Unity hranici 80 km. Voyager 2 je mimo sféru vlivu slunečního větru. InSight na Marsu konečně vyfotografována z oběžné dráhy. Před 50 lety se na cestu kolem Měsíce vydalo Apollo 8.

Kometa 46P na Benecku