Úvodní strana  >  Novinky  >  TV Noe připomíná Luboše Perka

TV Noe připomíná Luboše Perka

BLAHOPŘEJEME – doc. Luboš Perek slaví 100 let – Astronom doc. Luboš Perek se dožívá v pátek 26. července neuvěřitelných 100 let. Patří bezesporu k nejvýznamnějším českým osobnostem. Působil např. jako vedoucí Úřadu OSN pro kosmické záležitosti, byl v 60. letech generálním tajemníkem Mezinárodní astronomické unie, také ředitelem Astronomického ústavu Akademie věd či předsedou České astronomické společnosti. Dnes je po něm také pojmenován největší český teleskop umístěný v Astronomickém ústavu v Ondřejově - tzv. Perkův dalekohled. TV Noe s ním natočila před třemi lety dva díly pořadu Hlubinami vesmíru. My si tuto významnou osobnost připomeneme v pátek ve 22:25 uvedením prvního dílu. Druhý mohou zájemci shlédnout v našem video archívu.

Web a Facebook

Štítky: Luboš Perek, TV Noe

34. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 19. 8. do 25. 8. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Večer můžeme pozorovat nízko nad jihem Jupiter a Saturn. Konjunkce Marsu a Venuše proběhne na snímcích SOHO. Aktivita Slunce je velmi nízká. Očekáváme bezpilotní test Sojuzu. Sonda Chandrayyan-2 je na cestě k Měsíci. Problémy s padáky ExoMars 2020 pokračují. Známe čtyři kandidáty na odběr vzorků z Bennu. Parker Solar Probe se potřetí zanoří ke Slunci. Před 30 lety prolétl Voyager 2 kolem Neptunu a zmapoval tak poslední do té doby neprozkoumanou velkou planetu a její měsíce.