Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  17. červen 2000

Astronomický snímek dne (APOD) - 17. červen 2000

Poslední start k Měsíci

Uznání: The Apollo Program NASA

V roce 1865 předpověděl Jules Verne vynález kosmické kapsle, která by mohla nést lidi. Ve vědecko-fantastickém románu "Ze Země na Měsíc" nastínil svou vizi tak silného děla na Floridě, že mohlo vystřelit "náboj-kabinu" nesoucí tři odvážlivce na Měsíc. O sto let později NASA, vedená vizí Wernhera Von Brauna vyrobila raketu Saturn V. Tato raketa pak z kosmického přístavu na Floridě přeměnila Verneovu vizu na skutečnost vypuštěním devíti lunárních výprav Apollo, což umožnilo 12 astronautům kráčet po Měsíci. Snímek zobrazuje poslední výpravu k Měsíci, Apollo 17, čekající na noční start v prosinci 1972. Spotlights play on the rocket and launch pad while the Reflektory hrají hru světel na raketě a startovací rampě, zatímco v pozadí je vidět měsíční úplněk. Od té doby se lidé po povrchu Měsíce neprocházeli.

Štítky: Měsíc, Apollo, Jules verne