Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  03. srpen 2000

Astronomický snímek dne (APOD) - 03. srpen 2000

Pouze 22 mil od Erosu

Uznání: NEAR Project, JHU APL, NASA

Minulý měsíc se sonda NEAR Shoemaker   posunula blíže k Erosu a obíhá jen 22 mil (36 kilometrů) od středu planetky Eros. Tyto dva snímky pořízené 19.července (vlevo) a 24.července (vpravo) odhalují členitý a strakatý povrch maličkatého světa v úžasných podrobnostech, nejmenší detaily mají napříč pouze 19 stop (6 metrů). Na základě studia složení povrchu v rentgenovém a gama záření se o Erosu předpokládá, že je primordiálním, nediferencovaným asteroidem. Na levém snímku jsou vidět jeho povrchové vrstvy nebo regolit oživené jasnými a tmavými oblastmi, zatímco snímek napravo ukazuje jak jsou dna některých kráterů vyplněné tmavým regolitem. Levý a pravý snímek zabírají oblast asi 2,600 stop (800 metrů) respektive 3,000 stop (900 metrů). Sonda NEAR Shoemaker se 31.července vrátila na svou důvěrně známou dráhu ve výši 31 mil (50 kilometrů) a v poklidu obíhá Eros rychlostí asi 6 mil za hodinu (10km/hod).

Štítky: Asteroid, Eros, NEAR-Shoemaker