Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  31. prosinec 2000

Astronomický snímek dne (APOD) - 31. prosinec 2000

Tisíciletí, které definovalo Zemi

Uznání: Apollo 8 Crew, NASA

Když začalo druhé milénium, tak lidé obecně věděli, že je Země kulatá, ale jen málo z nich vytáhlo paty z vlastní vesnice. Jak tisíciletí postupovalo, tak lidé mapovali kontinenty, obepluli zeměkouli a určili složení Země. Země začala jako střed všeho, ale stala se planetou ve Sluneční soustavě, která má místo v Galaxii, ta je zase v Místní skupině galaxií, která je zase součástí prostoru tak velkého, že mu říkáme Vesmír. Jak druhé milénium končí, tak lidé obecně ví, jak Země vypadá z dálky a jak je celé lidstvo připoutáno k povrchu této křehké a vodnaté koule.

Štítky: Země, Millennium, Měsíc

51. vesmírný týden 2019

Přehled událostí na obloze od 16. 12. do 22. 12. 2019. Měsíc bude v poslední čtvrti. Podvečerní obloha nabízí Venuši a Saturn. Po setmění můžeme pozorovat také Uran a Neptun. Ráno je vidět Mars. Nejjasnější kometou oblohy je C/2017 T2 vysoko v Perseovi. Nastane zimní slunovrat. Proběhne několik zajímavých startů raket. Před 380 lety se narodil Gottfried Kirch, vynálezce mikrometru a objevitel jasné komety roku 1680.

Soumrak v Otrokovicích