Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  17. únor 2001

Astronomický snímek dne (APOD) - 17. únor 2001

Vše nejlepší k narozeninám, pane Verne

Uznání: Apollo 9, NASA

Před sto sedmdesáti třemi lety se 8.února v Nantes ve Francii narodil Jules Verne. Inspirován celoživotní fascinají stroji Verne napsal visionářská díla o "Mimořádných cestách" včetně takových jako Cesta kolem světa za 80 dní, Cesta do středu Země, a Dvacet tisíc mil pod mořem. V roce 1865 publikoval příběh tří dobrodruhů, jež podnikli cestu Ze Země na Měsíc. Verneovi hrdinové použili "vozidlo-projektil" odpálený z obrovského kanónu postaveného na Floridě v USA. Nepřipadá vám to trochu povědomé? O století později raketa Saturn V v programu NASA Apollo konečně přeměnila tuto fikci do skutečnosti, když uvedla do pohybu dobrodružnou trojici na možná nejneobyčejnější verneovské cestě. Tento nasvícený záběr ukazuje kosmickou loď Apollo 9 na vrcholu rakety Saturn V. Posádka Apolla 9 odstartovala z vesmírného přístavu na Floridě v roce 1969, aby poprvé vyzkoušela lunární přistávací člun ve vesmíru.

Štítky: Jules verne, Apollo program, Space vehicle