Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  05. říjen 2001

Astronomický snímek dne (APOD) - 05. říjen 2001

Hejno hvězd

Uznání a copyright: Roger A. Hopkins

Do deseti světelných let kolem našeho osamoceného Slunce situovaného poblíž vnějšího spirálního ramene galaxie Mléčná dráha lze najít jen několik hvězd. Pokud by se ale naše Slunce nacházelo v hvězdokupě, tak by tentýž prostor mohly obývat tisíce hvězd. Jak by vypadala noční obloha v tak nahuštěném hvězdném sousedství? Když Roger Hopkins pořídil tento snímek v Montezuma National Wildlife Refuge v oblasti Finger Lakes na západě New Yorku v USA, tak jej napadla stejná myšlenka. Na pozadí klidného západu vyfotografoval hejno špačků. Potom s obrázkem manipuloval tak, že černé siluety ptáků změnil na bílé. Konečný obrázek výrazně připomíná podívanou v nadcházející noci přehuštěné oblohy v hvězdokupě.

Štítky: Hvězdokupa, Západ slunce, Planeta