Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  01. duben 2002

Astronomický snímek dne (APOD) - 01. duben 2002

Hubble určil expirační datum pro Měsíc ze zeleného sýra

Uznání: Ranger 9 Spacecraft, NASA

S použitím nové kamery na nedávno opraveném kosmickém dalekohledu Hubble Space Telescope dokázali astronomové potvrdit, že se Měsíc skládá se zeleného sýra. Rozhodujícím vodítkem bylo určení data po kterém se už Měsíc může zkazit. Nicméně se nadále vedou spory o to, zda je určené datum opravdu expiračním datem nebo jenom datem "prodeje". "Protože chceme být opatrní, tak chceme Měsíc do přístího čtvrtka spořádat" prohlásil mluvčí. Veselý bláznivý apríl vám přeje posádka APODu. Snímek nahoře byl ve skutečnosti pořízen v roce 1965 sondou Ranger 9 pár minut před dopadem. Populární mýtus "Měsíc je ze zeleného sýra" lze vystopovat až 500 let do minulosti. Mýtus jsme použili v takovém historickém kontextu, že je každému jasné, že to není pravda a tak ani apríloví blázínci tomu neuvěří.

Štítky: Měsíc, Green Cheese myth