Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  29. červen 2002

Astronomický snímek dne (APOD) - 29. červen 2002

Hloubkové pole na jižní obloze

Uznání: R. Williams (STScI), HDF-S Team, NASA

Tento hloubkový pohled do kosmu je následovníkem hloubkového pole Hubble Space Telescope Deep Field z roku 1995. Jižní hloubkové pole označované jako Hubble Deep Field South vzniklo namířením kosmického dalekohledu do místa na obloze v jižním souhvězdí Tukana. Během období 10 dnů se nashromáždilo hodně jednotlivých expozic a jejich kombinace odhaluje podstatně slabší galaxie. Původní hloubkové pole vzniklo pozorování kousku oblohy v severním souhvězdí Velké medvědice. Obě pole pohlíží 12 miliard světelných let dlouhými tunely do vzdáleného a pořád tajemného období, kdy mladý vesmír zabydlovaly mladé galaxie. Pozorování jižního hloubkového pole Hubble Deep Field South bylo nadšenému obecenstvu zveřejněno 23. listopadu 1998.

Štítky: Galaxie, Hubblův kosmický dalekohled, Vesmír, Kosmologie