Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  31. srpen 2002

Astronomický snímek dne (APOD) - 31. srpen 2002

Lahvová pošta Voyagerů

Uznání: Voyager Project, JPL, NASA

Sondy Voyager 1 a 2 vypuštěné před 25 lety jsou nyní více jak 10 miliard kilometrů od Slunce. Stále fungující Voyagery sleduje a řídí "hloubková kosmická síť" - Deep Space Network. Tyto pozoruhodné sondy, které doputovaly za vnější planety, jsou pouze třetím a čtvrtým lidským výtvorem, který opustil sluneční soustavu a následují tak sondy Pioneer 10 a 11. Ke každému Voyageru je připevněn měděný pozlacený 12. palcový disk, který obsahuje zaznamenané zvuky a obrazy, které reprezentují kultury lidstva a život na Zemi - jako zpráva v láhvi hozená do kosmického moře. Zaznamenaný materiál byl vybrán komisí, které předsedal Carl Sagan. Jednoduchá schemata na krytu (jsou vidět nahoře) symbolicky představují původ sondy a poskytují instrukce pro přehrání disku. Exotická konstrukce disků by jim měla dát dlouhou dobu života na jejich plavbě mezihvězdným prostorem. Obě sondy se nepřiblíží k jinému planetární soustavě přinejmenším po 40 000 let.

Štítky: Kosmická loď, Voyager, Sounds, Record