Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  22. listopad 2002

Astronomický snímek dne (APOD) - 22. listopad 2002

Úplněk, jezero a opravdu Leonidy

Uznání a copyright: Image: Blake Suddeth; Haiku "Leonids Indeed": Susan Ode

Full of itself moon -
EVERYONE SHOULD LOOK AT ME.
What's 33 years?

Sám měsíc v úplňku -
A VŠICHNI SE NA MĚ PODÍVEJTE.
Co to je 33 let?

A pro ty, kteří potřebují příběh ... fotograf Blake Suddeth pořídil v úterý časně ráno přes stovku digitálních snímků jenom proto, aby zachytil tuto jedinou, nádhernou 10 sekundovou expozici meteoru "Jezerní Leonida" jak se zablýsknul vedle samotného měsíce v úplňku. Snové jezero v popředí laskavě poskytl Greenwood, South Carolina, USA.

Štítky: Měsíc, Meteorický roj Leonid, Haiku

40. vesmírný týden 2021

Přehled událostí na obloze a v kosmonautice od 4. 10. do 10. 10. 2021. Měsíc bude v novu a vynoří se na večerní obloze. Nastane jeho konjunkce s Venuší. Aktivita Slunce je nízká, ale poslední měsíce ukázaly, že roste poněkud rychleji, než se očekávalo. K ISS má odstartovat kosmická loď Sojuz MS-19 s jedním profesionálním kosmonautem a dále dvojicí režisér-herečka. Mezitím u stanice proběhlo zkušební předokování Sojuzu MS-18 a odletěl nákladní Dragon. Zemřel český astronom a astrofyzik Boris Valníček. Před 175 lety byl objeven Neptunův měsíc Triton. Stalo se tak asi dva týdny po objevu planety.

Skvrny na Slunci s Filtrem