Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  15. březen 2003

Astronomický snímek dne (APOD) - 15. březen 2003

Apollo 12: autoportrét

Uznání: Charles Conrad, Apollo 12, NASA

Je to umění? Tento mistrovský kousek pořídil v listopadu 1969 astronaut - fotograf z Apolla 12 Charles "Pete" Conrad, když dokumentoval odběr lunární půdy kolegou Alanem Beanem v Oceanus Procellarum. Snímek je dramatický a kontrastní. Bean nemá tvář. V jeho přilbě se odráží drsné prostředí měsíčního Oceánu bouří s výborně zakomponovaným Conradem a lunárním horizontem. Práce fotožurnalistů, které byly původně zamýšlené pro zaznamenání podmínek lidí na planetě Zemi, jako jsou třeba snímky New York City z raných let 20. století od Lewis W. Hinese nebo časopisecké fotografie Margaret Bourke-Whiteové, jsou široce uznávané jako umění. Stejně tak lze ocenit pro uměleckou a estetickou hodnotu hodně astronomických dokumentů a kosmických snímků.

Štítky: Měsíc, Apollo 12, Kosmonaut, Art