Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  04. leden 2004

Astronomický snímek dne (APOD) - 04. leden 2004

Rover Spirit skáče na Marsu

Uznání ilustrace: laskavostí Mars Exploration Rover Mission, JPL, NASA

Po sedmi měsících putování meziplanetárním prostorem dosáhlo vozítko NASA Spirit povrchu rudé planety a z místa přistání v kráteru Gusev odeslalo první obrázky! Fáze vstupu do atmosféry, sestupu a přistání, které plánovači výpravy popisují jako "šest minut teroru", začaly v sobotu v noci kolem 8:30 PST (neděle 4:30 UTC), když Spirit vstoupil rychlostí 12000 mil za hodinu do marťanské atmosféry. Depicted in the above artist's Na ilustraci umělce nahoře je zobrazena kosmická loď při její závěrečné přistávací sekvenci, obalená do velkých ochranných airbagů skákáním měkce přistává na Marsu. Stejný typ airbagů se použil při přistávání sondy Mars Pathfinder v roce 1997. Aktuality o stavu Spiritu budou postupně zveřejňovány v průběhu dne.

Štítky: Mars, Spirit rover, Mars rover

Kometa NEOWISE nad střechou sousedního domu. foceno skrz okno mého pokoje.