Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  14. září 2004

Astronomický snímek dne (APOD) - 14. září 2004

Tvrdý dopad sondy Genesis

Uznání: Genesis Mission, NASA

Minulý týden, poté co byl sledován radarem a pronásledován vrtulníky, v poušti v Utahu tvrdě přistál létající talíř z vesmíru. Ovšem nebyli za tím žádní vesmírní cizinci. Talíř, který je na snímku nahoře, je návratové pouzdro se vzorky Genesis, část automatické sondy Genesis, kterou před třemi lety vypustila NASA ke studiu Slunce. K neočekávaně tvrdému přistání rychlostí přes 300 kilometrů za hodinu došlo proto, protože se neotevřely padáky tak, jak bylo v plánu. Sonda Genesis obíhala Slunce a sbírala částice slunečního větru, které jsou obvykle odkloněny zemským magnetickým polem. Zůstává velkou otázkou, zda jsou navrácené vzorky v natolik dobrém stavu, aby bylo možné získat informace o skutečném složení Slunce. Tým vědců a inženýrů projektu Genesis tvrdě pracuje, aby to zjistil.

Štítky: Slunce, Země, Genesis