Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  02. červenec 2005

Astronomický snímek dne (APOD) - 02. červenec 2005

Tři planety u moře

Uznání a copyright: Damian Sparkes

Na tomto pohledu z pláže u mola v Brightonu, Adelaide v jižní Austrálii, zaplavuje Slunce zapadající v úterý 28. června obzor krásným, teplým světlem. Slunce také ozařuje tři planety, které se sešly na západní obloze: Merkur, Venuše a Saturn. Merkur je z této perspektivy v nejvyšším bodu nebeského trojúhelníku, brilantní Venuše je hned pod ním a Saturn se nachází dále vlevo a dole pod těsným párem. Samozřejmě, že planety se jen jeví blízko sebe na obloze, ve skutečnosti jsou ve vesmíru docela daleko od sebe. Oběžné dráhy Merkura i Venuše leží uvnitř oběžné dráhy Země, ale dráha plynového obra Saturna se nachází ve vnější sluneční soustavě, více jak 9 astronomických jednotek od Slunce. Koncem příštího týdne bude na západní obloze s Venuší a Merkurem i mladý srpek Měsíce.

Štítky: Venuše, Saturn, Merkur, Západ slunce, Planetary conjunction