Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  04. červen 2006

Astronomický snímek dne (APOD) - 04. červen 2006

První raketa vypuštěná z mysu Canaveral

Uznání: GRIN, NASA

V červenci 1950 začala nová kapitola kosmických letů vypuštěním první rakety z mysu Canaveral na Floridě: Bumper 2. Základ ambiciózní dvoustupňové rakety Bumper 2, která je vidět nahoře, tvořila střela V-2 a na ní byla raketa WAC Corporal. Horní stupeň mohl dosáhnout tehdy rekordních výšek až skoro 400 kilometrů, což je dokonce výše jak létají dnešní raketoplány. Raketu Bumper 2 vypouštěla společnost General Electric Company a sloužila především pro testování raketových systémů a výzkum horní atmosféry. Rakety Bumper 2 vynášely malá užitečná zatížení, která umožňovala měření různých atributů včetně teploty vzduchu a zásahů kosmického záření. Sovětský svaz vypustil o sedm let později na oběžnou dráhu Země první družice Sputnik I a Sputnik II. Jako odpověď Spojené Státy v roce 1958 vytvořily NASA.

Štítky: Raketa, Bumper 2, Cape Canaveral