Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  16. červen 2007

Astronomický snímek dne (APOD) - 16. červen 2007

Kráter Koperník z Lunar Orbiteru

Uznání: NASA, U.S. Geological Survey

Při přípravách na přistání Apolla bylo v letech 1966 a 1967 vypuštěno pět kosmických sond Lunar Orbiter, aby pořizovaly podrobné snímky velké přirozené družice naší dobré planety. K zajímavým pohledům, které tato kosmická sonda odeslala zpět, patří i tato strohá měsíční krajina. Na mozaice impaktního kráteru Koperník o šířce 93 kilometrů vyniká centrální vrcholek, který se zvedá nad dno kráteru a nad rozeklané stěny kráteru.

Poznámka: Dnes, 16. června redaktoři APODu s potěšením představují snímky z výprav do vesmíru, z velkých observatoří, stejně jako od profesionálních a amatérských turistů po vesmíru už dvanáct let. Upřímné díky patří správcům našeho webu, překladatelům a všem za jejich milé emaily a pokračující příspěvky do APODu!

Štítky: Měsíc, Lunar orbiter, Apod, Copernicus, Bloom's day