Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  14. srpen 2008

Astronomický snímek dne (APOD) - 14. srpen 2008

Stopa Perseidy

Uznání a copyright: Wally Pacholka (Astropics.com / TWAN)

V úterý se na časné ranní obloze jako součást každoročního meteorického roje Perseid zablesknul tento jasný a barevný meteor. Tento nádherný obraz je jedním z 350 snímků zachycených 12. srpna z národního parku Joshua Tree National Park v Kalifornii v USA. Perseidy vyvolává prach z komety Swift-Tuttle a na severní polokouli vytváří na letní obloze pravidelnou podívanou. Kometární prach se při svém vstupu do atmosféry rychlostí až 60 km/s vypařuje a vytváří viditelné stopy počínaje výškami asi 100 km. Tyto stopy pochopitelně směřují zpět do radiantu v souhvězdí Perseus, které tak dalo meteorům jméno. Na hvězdnatém pozadí zachyceném po západu Měsíce je vpravo vidět jasná Vega. Pod západním obzorem se rozprostírá slabý pás severní Mléčné dráhy.

Štítky: Meteorický roj, Perseid