Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  30. květen 2011

Astronomický snímek dne (APOD) - 30. květen 2011

Poslední panoráma Spiritu z Marsu

Uznání: Mars Exploration Rover Mission, NASA, JPL, Cornell; Image Processing: Kenneth Kremer, Marco Di Lorenzo

Toto je vůbec poslední věc, kterou vozítko Spirit na Marsu spatřilo. Vozítko Spirit pracovalo několik let přes očekávanou životnost a nakonec uvízlo v marťanské půdě a potom mu při zkoumání neobvyklého povrchového útvaru Home Plate na Marsu došla energie. Na panorámatu nahoře je vidět bezpočet kamenů a svahů v okolí Columbia Hills na Marsu. Ten zvláštní kopec se světlým vrcholkem poblíž středu obrázku byl nazván von Braun a byl dalším cílem, když Spirit zapadl. Nejpravděpodobnější hypotéza praví, že von Braun souvisí s marťanským vulkanismem. Úřad NASA se minulý týden po početných pokusech vzdal navázání spojení se Spiritem. O půlku světa dál další vozítko Opportunity pokračuje v jízdě ke kráteru Endeavour, což by měl být největší kráter, který pozemský robot kdy navštívil.

Štítky: Mars, Vozítko, Spirit