Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  13. červenec 2011

Astronomický snímek dne (APOD) - 13. červenec 2011

Poslední přibližování Atlantisu

Uznání: ISS Expedition 28 Crew, NASA

K Mezinárodní kosmické stanici (ISS) se naposledy přiblížil americký raketoplán. Raketoplán Atlantis po dramatickém startu z Cape Canaveral minulý týden, který sledovalo asi milión lidí, se s malou posádkou vydal k letu STS-135 a k setkání s orbitální stanicí po třech dnech. I když jsou stárnoucí raketoplány NASA odstaveny, tak astronauté NASA budou mít v blízké budoucnosti stále možnost navštívit ISS na ruských kosmických lodích. Atlantis na snímku nahoře stoupá k ISS s otevřeným nákladovým prostorem, kde je vidět kovově nablýskaný víceúčelový logistický modul Raffaello. Více než 350 kilometrů níže je chladivé modré vodstvo planety Země. Velice očekávaný poslední sestup raketoplánu zpět na Zemi je nyní naplánován na příští čtvrtek 21. července.

Štítky: Raketoplán, Kosmická stanice, Atlantis