Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  28. duben 2012

Astronomický snímek dne (APOD) - 28. duben 2012

Meteorit Sutter's Mill

Uznání: P. Jenniskens (SETI Institute) and Eric James (NASA Ames)

Minulou neděli kolem 7:21 ráno způsobil jasný bolid, který se řítil oblohou nad Kafifornií a Nevadou, v široké oblasti sonický třesk. Odhaduje se, že meteoroid měl velikost malé dodávky. Astronom Peter Jenniskens následně našel tyto 4g fragmentů rozdrobeného meteoritu, druhý nález z tohoto pádu, na parkovišti státního parku Henningsen-Lotus, nedalekop od Sutter's Mill. Meteorit je nyní znám jako Sutter's Mill, to místo je také slavné pro svoji souvislost se zlatou horečkou v Kalifornii. Tento meteorit by mohl být pro astronomy také zlatý, jelikož patří k vzácnému typu CM uhlíkových chondritů, což je typ bohatý na organické složky a podobá se meteoritu Murchison. Vědci pátrají po videozáznamech, aby mohli určit oběžnou dráhu meteoroidu, podrobnosti jeho rozpadu a pomoci nalézt místa dalších fragmentů. Bezpečnostní kamery by mohly tuto událost 21. dubna 7:21 pacifického letního času náhodně zachytit v rozsáhlé oblasti, např. v Kalifornii (oblast zálivu u San Franciska, Los Angeles, Redding) a v Nevadě (oblast Reno, Tonopah) a dokonce v jižních částech Oregonu a poblíž Salt Lake City v Utahu. Pokud máte nějaké video této události, tak prosím využijte tyto kontaktní informace.

Štítky: Meteor, Meteorit, Bolid, Carbonaceous chondrite