Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  27. duben 2012

Astronomický snímek dne (APOD) - 27. duben 2012

Jupiter a pozemský Měsíc

Uznání a copyright: Stefan Seip (TWAN)

Planeta Země má mnoho měsíců. Jejím největším umělým měsícem je Mezinárodní kosmická stanice, která protíná tento nádherný pohled na oblohu se siluetou mraků proti slábnoucímu světlu západu. Na snímku pořízeném minulou neděli ve Stuttgartu v Německu je také největší přirozený Měsíc Země 1,5 dne po fázi novu. Vlevo dole pod mladým srpkem je Jupiter, další jasné světlo na nebi, které je vidět u západního obzoru na časné večerní obloze. Jupiter a tyto měsíce Země z místa fotografa jen krátce utvořily pozoruhodnou těsnou trojitou konjunkci. Jupiter má samozřejmě také mnoho měsíců. Nejen to, při bližší prohlídce tohoto snímku můžete u jasné planety uvidět maličké body světla, velké přirozené družice Jupiteru známé jako Galileovské měsíce.

Štítky: Měsíc, Jupiter, Konjunkce, ISS