Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  07. červenec 2012

Astronomický snímek dne (APOD) - 07. červenec 2012

Gravitační traktor

Uznání a copyright: Dan Durda (FIAAA, B612 Foundation)

Jak byste změnili dráhu asteroidu, který by ohrožoval Zemi? Jedním z nápadů je hmotná kosmická loď, která svoji gravitaci využívá jako tažné lano, jak je patrné na ilustraci, kde je vidět gravitační tahač v akci. V hypotetickém scénáři vypracovaném v roce 2005 vědci Edward Lu a Stanley Love z Johnsonova vesmírného střediska NASA táhne 20-ti tunová kosmická loď na elektrický nukleární pohon asteroid o průměru 200 metrů jednoduše tím, že se nad ním vznáší. Trysky iontového pohonu lodi míří mimo povrch. Trvalý tah by postupně a předvídatelně změnil kurz tahače a asteroidu vázaných svojí vzájemnou gravitační přítažlivostí. I když to zní jako science fiction, tak iontové motory pohánějí existující kosmické lodi a gravitační traktor by fungoval nezávisle na struktuře asteroidu nebo na vlastnostech jeho povrchu.

Štítky: Kosmická loď, Asteroid, Gravity, Illustration, Tractor near earth asteroid