Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  21. září 2013

Astronomický snímek dne (APOD) - 21. září 2013

Start rakety Antares

Uznání: NASA, Bill Ingalls

Obloha na scenerii z kosmodromu MARS (Mid-Atlantic Regional Spaceport) ve středisku kosmických letů NASA Wallops ve Virginii je tmavá. Na snímku ze středy 18. září opouští rampu pad-0A raketa Antares společnosti Orbital Sciences Corporation s nákladní kosmickou lodí Cygnus na palubě. I když to vypadá jako v noci, tak snímek byl pořízen v 10:58 východoamerického času za jasné čisté ranní oblohy digitální kamerou uzpůsobenou pro záznam infračervených snímků. Slunce samotné je vlevo nahoře mimo snímek a vytváří silnou záři a odrazy na objektivu kamery v blízkých infračervených vlnových délkách. Na prezentaci ve falešných barvách dává vegetace a odrazy od vodní hladiny vzhled jako z jiného světa. Kosmická loď Cygnus je po dosažení oběžné dráhy nyní na cestě k setkání s Mezinárodní kosmickou stanicí v neděli. Posádce Expedice 37 doručí zhruba 1300 liber (589 kilogramů) nákladu.

Štítky: Kosmická loď, Infračervený, Raketa, Antares, Cygnus, Spaceport