Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  09. listopad 2013

Astronomický snímek dne (APOD) - 09. listopad 2013

Kometa Lovejoy s M44

Uznání a copyright: Damian Peach

Zatímco pozorovatelé na severní obloze netrpělivě očekávají zjasnění komety ISON jak padá ke Slunci, tak ráno na východě mohou před rozbřeskem najít tři další jasné komety. Kometa Lovejoy C/2013 R1 je nyní na ranní obloze nejjasnější. Tato kometa Lovejoy byla objevena teprve v září, není to žádný lízač Slunce, blíží se viditelnosti pouhým okem a z velice tmavých míst by mohla být i vidět. Na tomto teleskopickém snímku ze 7. listopadu kometa Lovejoy ze vzdálenosti asi 0,5 AU od Země a 1,2 AU od Slunce předvádí zelenavou komu a ohon. Kometa je právě ve fotogenickém okamžiku, jelikož prolétá kolem dobře známé hvězdokupy M44 Jesličky v Raku (Cancer). Žlutá jasná hvězda skoro dole je delta Cancri.

Štítky: Kometa, M44, C/2013 r1