Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  31. červenec 2014

Astronomický snímek dne (APOD) - 31. červenec 2014

Nebeské žíly

Uznání a copyright: P-M Hedén (Clear Skies, TWAN)

Transfúze slunečního světla tmavou oblohou, to je výjmečný obraz nočních svítících mraků tento měsíc nad švédským ostrovem Gotland. Ledová oblaka odrážejí z hranice vesmíru ve výši asi 80 kilometrů nad zemským povrchem sluneční světlo, přestože Slunce samotné je při pohledu ze země pod obzorem. Obvykle jsou vidět v letních měsících ve vyšších šířkách a tento červenec byla tato oblaka vidět hodně. Nazývají se také polární mezosférická oblaka a zřejmě vznikají, když vodní pára vynášená do horní atmosféry kondenzuje na jemných prachových částicích z meteorů nebo z vulkanického prachu. Družice NASA AIM (Aeronomy of Ice in the Mesosphere) poskytuje každodenní projekci nočních svítících mračen tak, jak jsou vidět z vesmíru.

Štítky: Polar mesospheric clouds, NLC, Night shining clouds