Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  09. srpen 2014

Astronomický snímek dne (APOD) - 09. srpen 2014

Svítivá noc

Uznání a copyright: Phil Hart

Co svítí ve světě v noci? Podél břehů Viktoriina jezera se 16. ledna 2013 rozšířila vzácná slabá modrá elektrická záře, očima sotva viditelná. Tato digitálně seskládaná dlouhá expozice zaznamenala proti odrazům světla u obzoru bioluminiscenci planktonu noctiluca scintillans, který je stimulován pobřežními vlnami. Nahoře, nad oblastí jezer Gippsland v provincii Victoria v Austrálii noční obloha svítí slabý zeleným světélkováním vzduchu. Atomy kyslíku v horní atmosféře původně excituje ultrafialové záření a ty vytvářejí široce pozorovanou slábnoucí atmosférickou chemiluminiscenci. Od obzoru se táhne slabý pás jižní letní Mléčné dráhy, rozmazaný zemskou rotací a hvězdy tvoří kruhové stopy kolem jižního světového pólu.

Dívejte se: Meteory versus superúplněk