Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  30. leden 2015

Astronomický snímek dne (APOD) - 30. leden 2015

Noc v Poker Flat

Uznání: NASA / Jamie Adkins

26. ledna zamířily do noci čtyři suborbitální sondážní rakety NASA z výzkumné základny Aljašské univerzity Poker Flat Research Range. Tento časový kompozitní snímek sleduje všechny čtyři starty malých, vícestupňových raket k průzkumu fascinující zimní oblohy vyplněné polární září. V průběhu těchto expozic hvězdy zanechaly své stopy kolem severního nebeského pólu vysoko na obloze z místa asi 50 kilometrů severně od Fairbanks na Aljašce. Stopy zanechaly také zelené laserové pulzy lidaru. Úspěšně vyneseným užitečným nákladem byly dva experimenty M-TeX (Mesosphere-Lower Thermosphere Turbulence Experiments) a dva MIST (Mesospheric Inversion-layer Stratified Turbulence), které ve velkých výškách vytvořily stopy par, aby mohly být sledovány ze země.

Štítky: Launch, Poker flat, Sounding rocket, Polární záře, Stopy hvězd