Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  12. červenec 2015

Astronomický snímek dne (APOD) - 12. červenec 2015

Vypuštění New Horizons k Plutu

Uznání a copyright: Ben Cooper

Cíl Pluto. Za řevu motorů vzlétla v roce 2006 kosmická sonda New Horizons ze startovací rampy na mysu Canaveral na Floridě, USA vstříc k dobrodružství ve vzdálené Sluneční soustavě. Je to vůbec nejrychlejší lidmi vypuštěná koscmiká loď, Měsíc minula už 9 hodin po startu a o rok později Jupiter. Poté, co strávila desetiletí průletem Sluneční soustavy, New Horizons v úterý proletí kolem Pluta. Pluto byla při vypuštění New Horizons oficiálně planeta, kterou doposud nanavštívila ani zblízka nevyfotografovala žádná sonda. Kosmická sonda po Plutu navštíví jeden nebo více objektů Kuiperova pásu, který Slunce obíhá ještě dál, než Pluto. New Horizons na snímku startuje do vesmíru na špici silné rakety Atlas V.

Aktuální informace o průletu Pluta: #PlutoFlyby, Twitter, Facebook, Web.

Štítky: New Horizon, Launch, Pluto