Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  11. červenec 2015

Astronomický snímek dne (APOD) - 11. červenec 2015

Geologie na Plutu

Uznání: NASA, Johns Hopkins Univ./APL, Southwest Research Inst.

Do ohniska zájmu přichází Pluto. Jak se k tomuto neprozkoumanému světu ve vzdálené Sluneční soustavě přibližuje kosmická sonda New Horizons, tak začínají být na povrchu zjevné nové útvary. Na zobrazeném snímku, který byl pořízen ve čtvrtek a zveřejněn včera, je vlevo vidět neobvyklý polygonální útvar široký zhruba 200 kilometrů, zatímco pod ním trpasličí planetou uhlopříčně probíhá poměrně složitý terén. Snímky a údaje z New Horizon o těchto útvarech se budou nejspíše studovat celá nadcházející léta, aby se lépe porozumělo geologické historii Pluta a naší Sluneční soustavy. Sonda New Horizons sice měla minulý týden potíže, ale navzdory tomu v úterý učiní svůj historický průlet kolem Pluta a jeho měsíců.

Aktuální údaje o průletu Pluta: #PlutoFlyby Twitter, Facebook, Web.

Štítky: New Horizon, Pluto, Geologie