Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  25. srpen 2015

Astronomický snímek dne (APOD) - 25. srpen 2015

Meteory a Mléčná dráha nad Mount Ranier

Uznání a copyright: Matthew Dieterich

I přesto, že to tak vypadá, nebesa se neřítí dolů. Před dvěma týdny ovšem dolů padal kometární prach. Zde je vidět meteorický roj Perseid zachycený nad Mt. Rainier ve státě Washington v USA. Obraz vyl vytvořen z dvouhodinového časosběrného videa, které zachytilo přes 20 meteorů, včetně velice jasného vlevo. I když každá meteorická stopa typicky trvá méně než sekundu, tak kamera dokázala zachytit jejich barevnou proměnu, jak se v zemské atmosféře rozpadaly. Počáteční zelené zabarvení může indikovat malé množství zářících atomů hořčíku, které byly z meteoru vyraženy atomy zemské atmosféry. K tomu byl ještě navíc zároveň zachycen centrální pás naší Galaxie Mléčné dráhy, jak vychází přímo za zasněženým vrcholem Mt. Rainier. Další dobrý meteorický roj se dá čekat v polovině listopadu z jiné komety, která protíná dráhu Země jako Leonidy.

Sledujte APOD na Facebooku: Anglicky nebo španělsky.

Štítky: Galaxie Mléčná dráha, Perseidy, Mt. Ranier