Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  13. leden 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 13. leden 2016

Reflexe na 1970-sátkách

Uznání a copyright: Adam Block, Mt. Lemmon SkyCenter, Univ. Arizona

Mlhoviny 1970-tky astronomové někdy ignorují, jelikož toto krásné seskupení reflexních mlhovin v Orionu - NGC 1977, NGC 1975 a NGC 1973 se často přehlíží ve prospěch výrazné záře z blízké porodnice hvězd, známé jako Mlhovina v Orionu. Tyto reflexní mlhoviny se nacházejí u Orionova meče, kousek na sever od komplexu Mlhoviny v Orionu a také souvisí s obřím molekulárním mrakem v Orionu, který je asi 1500 světelných let daleko, ale dominuje mu charakteristická modrá barva mezihvězdného prachu, který odráží světlo horkých mladých hvězd. Na tomto ostrém barevném snímku části Mlhoviny v Orionu je vidět její spodní hranice spolu s kupou reflexních mlhovin ve středu snímku. NGC 1977 je vidět pod středem a od NGC 1973 (vpravo nahoře) a NGC 1975 (vlevo nahoře) ji dělí tmavé oblasti protkané slabou červenou emisí atomů vodíku. Tmavé oblasti mnoha lidem připomínají běžce.

Štítky: Reflekční mlhovina, Ngc1977, Ngc1975, Ngc1973