Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  05. únor 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 05. únor 2016

Hmotné hvězdy v NGC 6357

Uznání a copyright: CHART32 Team, Processing - Johannes Schedler

Uvnitř NGC 6357, což je rozsáhlý komplex emisních mlhovin 6500 světelných let daleko v ocasu souhvězdí Štíra (Scorpius), se nachází hmotné hvězdy. Hvězdokupa Pismis 24, která se nachází poblíž středu tohoto pozemského podrobného snímku NGC 6357, obsahuje jedny z nejhmotnějších známých hvězd v naší Galaxii, které jsou skoro 100 krát hmotnější, než naše Slunce. Jasná centrální oblast mlhoviny také obsahuje zaprášené pilíře z molekulárního plynu, ve kterých se nejspíš před slídivým zrakem optických přístrojů skrývají protohvězdy. Spletité tvary mlhoviny opracovávají mezihvězdné větry a energetické záření z mladých a nově vznikajících hmotných hvězd a tak vymetají zárodečný plyn a prach a dodávají energii záři mlhoviny. Do tohoto barevného kompozitu byly začleněny i úzkopásmové snímky v barevném schématu Hubblovy palety, aby se zlepšil pohled na prázné prostory v mlhovině. Emise atomů síry, vodíku a kyslíku je zde vidět v červené, zelené a modré barvě. Pěkný teleskopický pohled zabírá v odhadované vzdálenosti NGC 6357 asi 50 světelných let

Štítky: NGC 6357, Pismis 24, Star-formation, Emisní mlhovina