Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  01. květen 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 01. květen 2016

Rozjímání o Slunci

Uznání a copyright: Steven Gilbert

Rozjímali jste nedávno o své domovské hvězdě? Na obrázku vidíte Slunce částečně zatmělé Měsícem vlevo nahoře, ale také pozemšťany dole, kteří se o zatmění zajímali. Tato pěkná sbírka siluet byla pořízena v roce 2012 z rekreační oblasti Glen Canyon National Recreation Area poblíž Page v Arizoně v USA, kde správci parku a astronomové shomážděným zájemcům neobvyklou událost vysvětlovali. Na Slunci je také vpravo dole od temného kotouče Měsíce slabě vidět skupina slunečních skvrn. I když je částečné zatmění Slunce Měsícem opravdu dobrou příležitostí k přemýšlení o Slunci, tak další skvělá, a mnohem vzácnější příležitost nastane příští týden, kdy dojde k částečnému zatmění Slunce planetou Merkur.

Štítky: Slunce, Zatmění, Silhouettes