Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  10. květen 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 10. květen 2016

Návštěva hvězdných mračen Mléčné dráhy Saturnem a Marsem

Uznání a copyright: Carlos Eduardo Fairbairn ; Rollover Annotation: Judy Schmidt

Planety, hvězdy, mlhoviny a galaxie, to všechno je na tomto nádherném snímku. Nejblíže k nám jsou dvě planety Mars (vpravo) a Saturn (střed), které jsou vidět jako dva jasné oranžové body v horní polovině snímku. Ve středu vpravo jsou barevná oblaka hvězdy Rho Ophiuchus a jasná oranžová hvězda Antares seřazená v Marsem níže. Tato mezihvězdná oblaka obsahují červené emisní mlhoviny i modré reflekční mlhoviny. Vpravo nahoře je reflexní mlhovina Modrá koňská hlava. Vlevo dole je mnoho temných absorpčních mlhovin, které sahají z centrálního pásu naší Galaxie Mléčná dráha. Tento hloubkový kompozit se skládá z mnoha dlouhých expozic pořízených minulý měsíc v Brazílii. I když pro spatření mlhovin je třeba dalekohled, tak Saturn a Mars zůstává tento měsíc viditelný po západu slunce na východě i neozbrojeným okem.

Štítky: Saturn, Mars, Rho Ophiuchi, Mouse over

Zimná dúha

Nádherný úkaz zimnej dúhy.