Úvodní strana  >  Fotogalerie  >  Astronomický snímek dne  >  09. květen 2016

Astronomický snímek dne (APOD) - 09. květen 2016

Zvedání zrcadla Webbova dalekohledu po montáži

Uznání: NASA's GSFC, Francis Reddy, Syneren Technologies

Hubble je překonán, přichází Kosmický dalekohled Jamese Webba (James Webb Space Telescope - JWST). JWST slibuje být novým nejsilnějším dalekohledem ve vesmíru. Minulý měsíc bylo odhaleno pozlacené primární zrcadlo JSWT z 18 segmentů. Na zrychleném videu nahoře z minulého týdne je vidět, jak se zrcadlo o průměru 6,5 metrů zvedá do svislé polohy. Dramatická 30 sekundová sekvence ukazuje inženýry NASA, kteří sledují test, při kterém se světla v místnosti krátce zatřpytila od vysoce odrazivého povrchu zrcadla. Beryliová zrcadla jsou potažena tenkým filmem zlata, aby více odrážela infračervené světlo. K vědeckým cílům JWST patří studium dějů v raném vesmíru a vlastnosti planet, které obíhají kolem blízkých hvězd. Vzhledem ke své velikosti bude zrcadlo při startu složené, a pokud vše půjde podle plánu, tak se ve vesmíru zase zase rozloží. JWST je spojeným úsilím kosmických agentur USA, Evropy a Kanady a podle současných plánů má odstartovat koncem roku 2018.

Vysílání NASA: Dnešní přechod Merkuru přes Slunce.

Štítky: Jwst, Kosmický dalekohled, Primární zrcadlo, Video